dimecres, 17 de març del 2010

Videotutorials

Ja feia dies que volia parlar dels videotutorials, però colgada amb la nevada i les seves conseqüències, se m'anava passant.
Sabem que una imatge val més que mil paraules, ja no ho posem en dubte, però en l'era tecnològica per excel·lència, la imatge ja no és estàtica. Ara, per deixar clares determinades instruccions és infinitament millor utilitzar capturadors de pantalla que permeten captar el moviment però també el so. Si remeneu una mica, per la xarxa n'hi ha molts d'aquests programes: Screentoaster o Jing i Screencast en són un parell d'exemples, tots dos gratuïts.
El que jo he fet servir més és Screencast i m'ha servit per a fer videotutorials d'una manera ràpida i força senzilla. Si no se'n té ni idea de com fer-lo servir, veureu que és força intuïtitu. Un cop fet el vídeo, cal allotjar-lo al lloc web Screencast perquè ens puguem generar un codi per inscrustar al bloc, per exemple. Cal vigilar, però, les dimensions del vídeo, segurament us caldrà retocar-les perquè no siguin desproporcionadament grans.
Us deixo un vídeo de mostra que vaig generar per als meus alumnes:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 CATALÀ . cat. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan